close
雖然有時候人不多,雖然有時候我表現不好,
但本人真的還蠻喜歡這個已經一歲半的讀書會。

我無法確定成員之間存在的,
究竟是什麼樣的一種關係,
但其實也無須過於複雜地去分析,
因為大家就是一群「想精進自己英語能力的同好」,
大家都是朋友,有的短暫,有的持久,就是這樣。

他們有時是我的鏡子,
很多時候他們也是我的老師,
他們看待生命的態度,
他們界定自我價值的不卑不亢與豁達自然,
我,委實讚賞,
希望自己也可以在這樣的潛移默化之下,成長。

昨天是個諺語之夜吧!
大家為了解決深深困擾我的自卑感問題,
不知怎地,非常自然而剴切地,
說了幾句我聽了真的很有力量的話語:

1.Accept what you can't changge;
change what you can change.

2.The best present is present.

3.Failure is tuition.
You cannot graduate without paying tuition.
And since you pay the tuition, no matter what,
you ought to endeavor to graduate.

From now on, I will strive to stop comparing with others, but myself.
I will rebuild self-esteem step by step, trying to be a confident person.

Thank you all!
arrow
arrow
    全站熱搜

    legnatr 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()